פוטין וביידן יפגשו בתיווך צרפתי: התנאי האמריקני – לעכב את הפלישה

    שלמה ריזל No Comments on פוטין וביידן יפגשו בתיווך צרפתי: התנאי האמריקני – לעכב את הפלישה

    הפגישה תתקיים בתנאי שרוסיה לא תפלוש לאוקראינה ופרטי ייסגרו בפגישה שתיערך ביום חמישי הקרוב בין שרי החוץ של המדינות – בלינקן ולברוב

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‏ארמון האליזה הצרפתי הודיע כי נשיא רוסיה פוטין ונשיא ארה"ב ביידן נענו להצעת הנשיא מקרון מקרון להיפגש בתיווכו. התנאי האמריקני – שרוסיה לא תפלוש לאוקראינה עד הפגישה.

    הפגישה תתקיים בתנאי שרוסיה לא תפלוש לאוקראינה ופרטי ייסגרו בפגישה שתיערך ביום חמישי הקרוב בין שרי החוץ של המדינות – בלינקן ולברוב.

    אמש כינס הנשיא האמריקני ביידן את המועצה לביטחון לאומי בנושא אוקראינה. גורם בבית הלבן סיפר ל'רויטרס' כי על אף שלביידן  היה עניין הקשור למשפחתו שאילץ אותו לנסוע לביתו בדלאוור, הוא החליט שלא לנסוע והעביר את הלילה בוושינגטון.

    שגרירות ארה"ב במוסקבה הוציאה אתמול אזהרה לאמריקאים לגבי פיגועים אפשריים ברוסיה. "מומלץ לאזרחי ארה"ב לחשוב על תוכנית לעזוב את הפדרציה הרוסית".

    שר החוץ, יאיר לפיד עורר סערה כאשר הצהיר בריאיון לחדשות 12, כי ישראל עשויה להצטרף לסנקציות נגד רוסיה. "נצטרך לשקול זאת, זה לא המצב כרגע ואנחנו לא שם".

    גם שר התפוצות, נחמן שי אמר הבוקר ל'כאן חדשות', כי "אם יוטלו סנקציות בינלאומיות על רוסיה, אני מניח שישראל תלך עם המחנה שקרוב אליה, בהובלת ארצות הברית, ותצטרף אליהן".

    אתמול הודיע משרד ההגנה הרוסי מודיע על חסימתו של רוב המרחב האווירי מעל ים אזוב החל מאמש (ראשון) בחצות ועד ה-26 בפברואר.

    על פי הערכת המודיעין האמריקאית האחרונה, רוסיה העמידה מול אוקראינה עד כה קרוב ל-75% מהכוחות הקונבנציונליים שלה: 120 קבוצות טקטיות גדודיות בטווח של 60 ק"מ מאוקראינה, 35 גדודי הגנה אווירית – 500 מטוסי קרב/הפצצה ו-50 מפציצים בינוניים עד כבדים.

    אתמול דיווחה רשת CBS כי לארה"ב מידע מודיעיני שהחיילים הרוסים קיבלו כבר הוראה לפלוש לתוך אוקראינה. על פי הדיווח, הם לא רק קיבלו הוראה להתקדם לגבול – המפקדים המקומיים מכינים תוכנית קרב לכניסה שלהם אל תוך אוקראינה.



    0 תגובות